Träning Torsdag: axlar



Idag fick axlarna sig en omgång:

15min uppvärmning (får nog bli en powerwalk i em med)

Totalt 14 set axlar


Då körde jag bland annat en kettlebellövning som heter "Kettlebell Halo" för att öka rörligheten i axlarna..

http://www.youtube.com/watch?v=RaobmOmQsnU <-- där är film på hur du gör.


Aktiverade muskelgrupper

  1. axlar
  2. övre rygg
  3. sneda magmusklerna

Utförande

Startposition

  • Stå med fötterna så pass brett att höft/axlar kan få plats mellan hälarna.
  • Fötterna pekandes lite utåt.
  • Vikten på hälarna (genom hela övningen)
  • Raka ben
  • Rak rygg
  • Anspänning i magen
  • Axlarna nedsänkta
  • Titta rakt fram
  • Håll din kettlebell i handtaget med båda händerna och kettlebellens nedsida upp framför ansiktet. 

Rörelse

Rotera kettlebellen runt huvudet utan att röra på huvudet genom att först lyfta armen på ena sidan och för den över huvudet samtidgt som du för kettlebellen bakåt på andra sidan huvudet. För tillbaks kettlebellen på andra sidan huvudet genom att lyfta motsatt arm tillbaks över huvudet.

Syfte/Effekt

Stärka och öka rörligheten i skulderpartiet. Fungerar bra som uppvärmningsövning inför andra mer krävande Kettlebellsövningar. <--- Från styrkeprogrammet.se


 


Var hos doktorn imorse och fick, ett för mig glatt besked om att jag ska få röntga mig om en månad!
Äntligen säger jag bara!! Efter tre år, ingen doktor/sjukgymnast känner ju något speciellt med knäet mer än att korsbandet verkar lite slappt, så hoppas att de hittar något fel!! För det känns som jag aldrig kommer bli bra annars..

Nu får det bli en dusch, sedan ska jag kura ner mig här med min bok och en kopp kaffe:





Kommentarer
Postat av: mirema

Hahaha fan va snyggt ja skrev mitt namn. Miriam.

Jag har en fråga till dig angående din blogg. Vad har du i munnen på bilden? banan?

2010-10-28 @ 17:43:40
Postat av: sandranord

haha ja har faktiskt också undrat de många gånger, bra där mirre

2010-10-28 @ 17:55:11
Postat av: F

Men du, grymma biccar =)

2010-10-28 @ 18:20:07
URL: http://fitforfofo.shapemeup.se
Postat av: Till: Merima och Nord

Det är en minibanan jag har i munnen, jag köpte i thailand såklart, vad annars? =)

2010-10-28 @ 19:25:53
Postat av: Anonym

Tack =)

2010-10-28 @ 19:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0