Tisdag


Var uppe redan vid sju imorse, hoppas det blir en vana! Frukost, kaffe och "Vakna med the voice", sen blev jag människa och kunde börja plugga.

Kollat på två föreläsningar och antecknat ca 25sidor i anteckningsblocket! Damn! Nu är det bara en så roligt bok som "Epidemiologi för hälsovetare" som ska läsas ut á 230 sidor (och två andra böcker ;) TUR att det är intressant för det mesta!!!

Vid halv tolv drog jag på mig lite springkläder och vågade mig ut på en springtur i skogen (ca 15min lätt jogg och 10 min powerwalk) alldeles för ont i knäet, så det blir inget med det på ett par månader till kände jag!


Kvällens träning är som ni ser på klippet här uppe ben eller mest rumpa faktiskt, eller faktiskt mest den högra skinkan.. Hehe! Knäet som sabbar igen, men jag är inte bitter, får väl gå med en vältränad del av rumpan nästa sommar iaf ;) alltid något!

Dagens träning:

25min kondition jogg/pw

Ben:
3 set single leg deadlift,
3 set enbensmarklyft <--- GRYMMA för rumpan! Min favoritbloggare Glitzybloggen.se
tipsade om dessa, och de här övningarna har visst valts ut för att vara de som tränar rumpan på bästa sätt, enligt forskare!!
3 set insida lår i "gyn-stolen" eller "föda-barn-stole" som Daniel fått för sig, samt
3 set utsida ben och ca 50situps, för kettlebellpasset är så grymt så magen pallade inte mer idag.

Tacos firade vi denna lill-lördagen med idag ;) Och lite nätshopping:







Nu blire ner i böckerna någon timma till innan det är dags för "Efterlyst"..
Och ladda batterierna inför plugg och inventering på jobbet imorgon, längtar inte :P

Kommentarer
Postat av: Zandra S

Hej! Har följt din blogg ett tag och tycker den är bra!(: Har en fråga som jag tänkte du kanske kunde hjälpa mig med? Har hört att detdär med andningen ska vara så viktigt när man tränar.. Men då undrar jag- hur ska man andas när man gör situps? För när jag kört några stycken andas jag typ inte alls, hehe, utan håller andan och tar i allt vad jag orkar så jag blir alldles röd i fejjan! Sen måste jag stanna upp och hämta andan också kör jag några till.. Men går ju bara att köra typ 10 åt gången, så fattar ju att detta är fel! Men så min fråga är- hur andas DU? Och hur ska man andas när man gör dessa? Sen får jag även ont i ryggen när jag gör sit ups, varför?:/ Och nej, jag har inte slitit ut min kropp pga detta, utan jag gör helt enkelt inte sit ups för jag kan inte! Haha. Men VILL lära mig!(: Och nu låter jag säkert som värsta tönten, men det får jag la ta, för frågar man inte får man ju inget veta(; Tihi. Tack för en bra blogg i övrigt(:

2010-10-07 @ 20:59:46
URL: http://zandrasvantesson.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej Zandra! Vad snäll skrivet, tack!! Inga frågor är för dumma! Jag svarar gärna om jag kan, annars tar jag reda på svaret ;)



Innan du gör situps, "sug" in naveln mot ryggraden. När du går upp ska du andas ut och andas in på vägen ner.. Testa och andas lite högre så du verkligen hör och tänker att "nu går jag upp, då ska jag andas ut, "nu går jag ner då ska jag andas in!!" Testa och se om det funkar! Lycka till!!

2010-10-08 @ 12:43:39
URL: http://mlovdahl.blogg.se/
Postat av: Zandra S

Åh, TACK, detta ska jag prova med en gång(; Hoppas du får en underbar helg! Kram

2010-10-08 @ 23:01:31
URL: http://zandrasvantesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0