Pimpat de tråkiga Ikeamöblerna

Igår på morgonen var jag så sjukt trött på alla svart/bruna möbler..
Så efter ett besök på "Happy Homes" och 239kr fattigare var det dags att pimpa!

Before:
Mörka högtalare, mörka möbler, mörk tv..
Allt såg ut som en enda stor svart röra!





Nämnas ska att jag aldrig i mitt liv målat typ..
Men man måste ju lära sig någon gång!

Efter sandpapper-slipning, ett par lager färg och slipning i kanter osv så blev det såhär:
(Rispade upp kanter osv för att då det att se antikt/gammeldags ut)

<-- lite färg på benen, armarna, näsan och i håret är aldrig fel!






Hade en svart lackhylla som också fick sig en omgång!




hahaha kolla in kissen! Psyko






Slipade med fint sandpapper ikanter, på ben så det ska se naturligt slitet/kantstött ut..
(De brun/svarta under kom fram bra då :))

Supernöjd blev jag!!
Älskar det romantiska/shabby chic stilen


Kommentarer
Postat av: sandra

va snyggt! duktig du är :)

2010-08-22 @ 13:46:49
URL: http://sandralovdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0