En dag i Maddis pluggliv



Man ska inte klaga när man har obligatorisk lektion 9-10
och sen kan åka hem och gå ut och plugga på ballen.. HALVNAKEN! Och känna att det steker så man funderar på att hämta solskydd!!!! *Lycka*
Just nu håller vi på att lära oss begrepp inom coaching vad det innebär.. skillnader mellan rådgivning, coaching, mentorskap osv.. Vi läser/ska läsa om filosofi, folkhälsovetenskap, vetenskapsteorier, biomedicin, socialpsykologi osvosv.. Hittills är det riktigt intressant. Jag älskar ju allt som har med träning/hälsa att göra.. Blir lite lättare att lära sig då :)


Coachingen är målstyrd, det vill säga motsatsen till resursstyrd. Man ska hela tiden blicka fram till målet.. Få utövaren/klienten att själva se de verktyg denne har för att fixa sitt/sina mål!

Och en liten obligatorisk bild till mina blivande svärföräldrar ;) *blink*


"- Nu räcker det för idag!"
Maya rev ner mina böcker och pennor, och la sig på anteckningsblocket...

Då förstod jag att nu är det dags att röra på fläsket!


70 mins powerwalk med bästa Carro och ett enormt hungersug senare såg min mage ut såhär :P




Lite städning och dusch sen:




Hungersuget botades snabbt med potatissallad, rökt skinka, bladspenat, körsbärstomater och TRE grova mackor!!
HUNGRIG!!!


Nu efterlyst och mys.. Snart kommer min bästaste (och ändå iofs :P) Danni hem!
Över fem år tillsammans och jag längtar efter honom efter några timmar ifrån varandra!
Det är äkta kärlek det!

 


Kommentarer
Postat av: sandra

sötis kisse!! :)

2010-09-09 @ 19:22:22
URL: http://sandralovdahl.blogg.se/
Postat av: matte

hej hallå där... ja du har sökert hört de tidigare åxå.... men shiiit vilken vilken kropp du har byggt dig,, inte illa,, ja lyfter verkligen på hatten å hoppas att allt är bra med dig:) å fortsätt kämpa, du inspirerar många med din blogg,, trevlig helg

2010-09-10 @ 18:32:35
Postat av: Madde

Tack Matte :) jag blir alldeles rörd!

Vad snällt sagt!!



Allt är bara kanon med mig, särskilt nu när jag pluggat färdigt för idag och kan dra till gymmet ;)

Hoppas allt är bra med dig med? Är du från Vaggeryd med?



Trevlig helg!! Kram!

2010-09-10 @ 18:35:00
URL: http://mlovdahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Full pott på absen! :D

2010-09-11 @ 17:34:24
Postat av: www.ijastrong.blogg.se

som sagt supersnygg mage har du....Du har snyggare kropp än Sofi "kunde jag då kan du" och jag MENAR det!

2010-09-12 @ 21:46:01
URL: http://ijastrong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0