Ny vecka lika med nya tag

Ny vecka lika med nya tag! =)

Powerwalk 55 min innan frukost

Frukost: Gröt med gojibär och skivade jordgubbar, minimjölk 250, halv avokade ca 110 kalorier = ca 360

10min uppvärmning på crosstrainer följt av 15 hiit (högintensiv intervallträning) på cyklen samt 300 situps och

Efter-träning-mål: Banan ca 120

Lunch: 2 sportknäckebröd med makrill i tomatsås på 300kalorier + några skivor melon = ca 360

Mellis: Några skedar kesella med 2dl jordgubbar  = ca 80kalorier

Middag: Köttfärssås med brocolli, morötter, vitkål, paprika = ca 350kalorier

Inlines 40min i lugnt tempo med mannen!

Totalt: ca 1270 kalorier..

Nu blir det en proteindrink (whey80 choklad) och någon frukt!


Mitt mål just nu är inte att gå ner i vikt, utan tighta till mig.. dvs mindre fett, behålla muskler = definera! 

Så nu kör jag på bra kost, mer kondition, fortsätter med styrketräningen som vanligt och stressar mindre!
Får se hur det går! 


Känner mig duktig som cyklat, åkt inlines istället för att bilat idag ^^
är rätt duktig på att ta bilen vart jag än ska annars.. onödigt i många fall!


För er som är rädda för "bulliga muskler", stora lår osv vid styrekträning:


http://www.fitnessguru.se/dagens-tips/  <-- Läs det här:

"Jag avslutar med att säga, de modeller jag tränat med gott resultat ofta kommer upp i över 100kg i knäböj och 80kg i bänkpress och det är träningsvikter inte maxningar…

…Och nej de somnande inte in på kvällen och vaknade upp som en bodybuilder nästa dag utan de går catwalk i L.A, Paris och Milano och till skillnad från många andra modeller de går brevid svälte de sig inte dit, de är lika smala men starka och kommer mest troligen klara jobbet många år längre därför."


Kommentarer
Postat av: Isa

vart hittar du kalori-index på all mat? är det nån websida? Puss

2010-07-11 @ 18:21:08
URL: http://isabelleemilsson.blogg.se/
Postat av: Maddi

Hehe, ärligt talat så har jag lärt mig det mesta..

Kollat på både paket och ibland på nätet.

Man lär sig rätt snabbt hur mkt makrill/tonfisk/frukt osv innehåller.. men annars kan du kika in här: http://www.gnarpan.com/kalorier/kalori_tab.html eller



http://mabra.com/hall-koll-pa-maten-med-var-kaloritabell/

google ;)

2010-07-11 @ 21:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0