Beach 2010, nu kör VI!

Tror knappt detta om mig själv, men vaknade kl 11:30 idag, efter att snoozen fått jobba sedan klockan 9!!!!!

Blev frulle och sedan, för första gången denna veckan: Gymmet!!!! Saknat!

Tränade biceps med Daniel.. först!!

  • Stående bicepscurl med hantlar endast 4kg och 30 repetioner x 2
  • Liggande bicepsövning - där man ligger på en bänk och drar ner så mkt kg man orkar ;) Har man en träningspartner så ska denne hålla ner bröstkorgen..
    Körde på 30 kg och 12 repetioner x 2
  • Hantelrodd - se bild,  6kg och 12 repetioner x 2 (min nya favorit)
  • Stående tricepspress.. - se bild, 5 kg, körde 25 repetioner x 2
Upp-och-ner-upp-och-ner!
Efter detta blev det:
  • Axlar i cable cross(en) 15repetioner x 2 på 15kg
  • Dips på en bänk 12 x 2
  • Pushdown med rep i cable cross..Man står höftbrett med fötterna och drar i repet tills armarna är raka..
    När du har 90grader i armbågsleden ska du tillbaka..  En av de "snyggaste musklerna" tycker jag!
  • Avslutade det hela med att träna ländryggen 3 x 12 repetioner
  • Samt att göra ca 200 raka/snea/olika situps
Har varit en bra träningsvecka trots "allt"..
Blivit två springturer, 1,15timmars långpromenad med Carro, 3st 25minuterspromenader på jobbet(lunchen), och överkropps-passet på gymmet idag..
Bara benen som fattas men de har jag sådan träningsvärk i sedan konditionsträningen så de får vänta :P

Jag behöver bli bättre på att variera mina övningar, kroppen vänjer ju sig lätt vi samma övningar..
Den behöver utmanas på nytt, hur många är duktiga på det och byter schema då och då??

Jag har iaf börjat köra mindre kg och fler repetioner - vill slimma till mig till sommaren nu!!!
Beach 2010! Nu kör vi!!  Vilka är på??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0