Nyttig(are) tacopaj recept:





Lagat "nyttig(are)" tacopaj:

25 gr margarin
1 burk kesella
2 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
1 tsk salt

Blanda det till en jämn deg...
Mjöla en pajform och klä den med pajskalet, nagga..
Låt stå kallt i 30 min (vi brukar fuska :P)
Sedan sätter du in den i 10 min, mitten av ugnen, på 200grader

Nu steker du ungefär 400-500 gram nötfärs..
I med en påse tacokrydda..

Hacka två röda paprikor och en till två lökar..
Skiva tre tomater..

Fraicheblandningen:

500 gram fraiche blandar du tillsammans med 2-3dl riven ost..
Ev lite vitlöksklyfta/vitlökspulver..

Ta ut pajformen ur ugnen och häll på paprikan och löken
Sedan häller du på nötfärsen, på med tomaterna över allt detta..
Och till sist häller du på fraicheblandningen.

30min i mitten av ugnen, 200 grader...

NJUT!

Räcker allt till ca 6-8 pers.. (Förutom i detta hushållet dårå ;) )



ÄNTLIGEN FÄRDIGT!
Bara käkat frulle idag :(

Kommentarer
Postat av: Ludde

Låter riktigt gott, detta ska jag prova nån dag...återkommer med omdöme när jag testat! Tjingeling

2009-11-02 @ 11:26:48
Postat av: Madde

De tycker jag absolut =)

2009-11-02 @ 20:34:49
Postat av: Josefin

Jag lagade den idag! Blev jättegod, dock hade jag keso istället för kesella (för jag trodde att det är samma sak, men nu har min sambo lärt mig :S ) så jag var lite skeptisk men degen blev saftig! Hade dubbelt ett kilo köttfärs, mer paprika och lök och extra extra tunt med deg också.. Tack för tipset!! Nu tillbaka till fotbollsgalan :D

2009-11-09 @ 21:30:46
URL: http://julietoscar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0