2dar kvar till avresa = PANIK

Förra veckan drömde jag att vi åkte med ett uppblåsbart flygplan till Grekland...




Inatt drömde jag att flygresan gick bra förutom en kraftig "snurr" mitt i luften (?)




På morgonen kl 5 hör jag på radion att ett plan kraschat utanför Indien.

= KAN INTE SOVA LÄNGRE....

Tur jag har tvätt att ta hand om..

Annars tänker jag mest på hur jag ska göra för att lugna mig mest inför flyget..
Men ja ser bara framför mig den långa natten innan vi ska åka, bilresan till gbg, och till slut den äckliga väntan på att få gå in i planet och ännu värre när de stänger igen "dörrarna" och planet börjar rulla iväg..
Men allra, allra värst är nog när flygvärdinnorna/värdarna börjar visa de äckligt inövade säkerhetskonstruktionerna..

Jag fattar inte hur ja kunde bli sånhär.. jag älskade ju att flyga innan.. Särskilt när man skulle lyfta och de går fort som fan..

Nu är jag ungefär beredd på att dö... Som jag och Alma pratade om i Falkenberg.. det är de där sista minutrarna från att man får reda på att det kommer hända något, tills det gör det.. som är de värsta tänkbara.. 

Jag älskar ju att göra saker jag inte tror jag klarar av..  Så efteråt kommer ja må bättre, men nu fortsätter jag INTE tänka på att vi åker om två dagar.. ;)




Visste du att...

Det är säkert att resa med flyg. Risken att förolyckas i ett flyghaveri är mikroskopisk, runt
1 på 11 miljoner. Statistiskt sett måste du flyga varje dag i mer än 29 000 år innan du dör i ett haveri. Vid en flygresa utsätter du dig för den största risken på väg till flygplatsen.

Källa: http://www.lfv.se/




P.s. Hoppas inte att våran flygresa är en av de mikroskopiska 1 på 11miljoner..  ;)



 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag till min flygrädda mamma: Statistiken säger att....

Mamma: JAG SKITER I DIN JÄVLA STATISTIK!!!!!

2009-06-30 @ 15:07:41
URL: http://metrobloggen.se/annoula

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0