Trött under/innan träning?

För ett par år sedan när jag inte kunde mycket om kost&träning&vila.. iaf inte hur man skulle balansera de så  blev ja oftast jävligt trött:

Trött innan träning, trött under träning, trött efter träning! Inte så motiverande.. 

Någon som känner/kännt igen sig någon gång? 

De blev som en ond spiral.. 

Åt inte tillräckligt, orkade inte prestera tillräckligt, undrade vafan de inte kom några former/muskler för när ja tränade så ofta..  

Ja var sur och hängig och trött mest hela tiden!  Tänkte "Äter ja inte så mkt och tränar hårt som kommer ja få värst bodyn ju" 

 

Fatta inte hur ja kunde va så trög.. Behövde mer mat, mer vila och schemalagd träning.. 

Läst på lite om just detta..  För att göra ämnet kortfattat (Andra Avenyn börjar snart ;)) såå:

 

  • Se till att äta ordentligt så du kan prestera på topp.. Är du alldeles för trött? Skjut på träningen till nästa dag!
  • Vattenflaska med dig under hela dagen, de räcker inte att dricka mkt vatten två gånger om dagen. Man ska dricka lite "hela tiden".. törstig? Då har du väntat för länge på att dricka..
  • För att få träningsresultat måste man se till att sova bra.. Svårt att sova? Försök att inte äta 2 timmar innan sömn.. Och försök att sova ungefär samma tid var dag..

 

 

 

 







Kommentarer
Postat av: Fi

Ja sålde massvis, drömde typ om körv efter.. skratt.. jag jobbar på vida pellets i Hok. sitter vid en dator hela dagarna så det blir ju inte så mkt rört på sig på dagarna. Ne jag försöker äta typ vanlig mat men mindre portioner och skippa sötsakerna. Igår kväll åt jag lax med wokgrönsaker och en potatis. Bra??? Dåligt???Sen igår va jag ute å gick runt gärahov. Inte så långt. Men fan va jag är trött.. Känner precis igen mig i ditt inlägg.. är så trött så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Det suger.. Hoppas det blir bättre nu om man kommer igång med träningen. Har ont i halsen idag.. TYPISKT.. Blir man säkert sjuk också när man äntligen satt igång.. =) men men ... vi får la se..kramkram

2009-04-15 @ 09:04:21
URL: http://mrsfi.blogspot.com
Postat av: malin

Hej! tänkte först bara säga att jag tycker din blogg är riktigt bra och man får bra info! tänkte bara höra, hur lång tid tog det för dig att få reslutat när du började träna första gången? alltså från "babyhull" till någorlunda smal? och hur ofta tränade du?

2009-04-15 @ 15:33:31
Postat av: Till: Fi

Haha.. gött ja ska äta köv nu strax faktiskt.. någon lättare variant me massa grönsaker :) mums!!!

Ahaa på detta vis.. lax me wokgrönsaker? mm mm mm! Käkade me lax igår.. och idag :) väldigt bra ;)

Men de e ju bra du gick runt gärahov, bättre än att inte gå alls? Right?



Va bra då är ja inte sj om att va trött.. eller ja var de mest förr faktiskt.. när ja tränar o äter bra så e ja pigg :)



Fortf medlem på hälsoborgen? Eller blire gå över till källargymmet?



Ha de finast.. kram!

2009-04-15 @ 20:26:19
URL: http://mlovdahl.blogg.se/
Postat av: Till: Malin

Tack för berömmet :D



I början gick de rätt fort att gå ner ett par kg, närmare bestämt från 55 till 51-52.. slutade dricka cola (var colaberoende ett tag) slutade dricka oboy (drack flera glas per dag) slutade fika och käkade frukt ist.. åt mindre pasta mer grönsaker.. slutade äta godis på vardagar och införde de så kallade "lördagsgodiset" :)



Sen började jag gymma mer regelbundet och dela upp musklerna under en vecka.. Nu ligger ja runt 53-54kg, muskler väger ju mer än fett ;)



(i början gick de lite över styr som de lätt kan göra, skriver ett inlägg om de ist ;))



Ps. Fråga på om du har fler frågor någon gång :)



2009-04-15 @ 20:34:30
URL: http://mlovdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0