Lätta VS tunga veckor på gymmet!

Kroppen har ju (tyvärr) en förmåga att vänja sig vid en viss typ av aktivitet.. 

Därför kan uteblivna resultat inom träningen bero på att kroppen helt enkelt vant sig vid just den träningen man utför..

 

Nu ska iaf jag va min egna försökskanin!

Jag ska chocka kroppen genom 3 "lätta" (skulle vilja kalla hårdare :)) veckor..) 

Detta ska jag göra genom att:

Köra det mesta utan maskiner/vikter på gymmet.

 

Man tränar helt enkelt mest med sin egna kroppsvikt (nog så jobbigt, tro mig)

För ett ex:

- Tränar jag triceps med hjälp av en maskin på gymmet och gör 15repetioner x 3 set. Gör jag istället:

- Exempelvis dips med mig sj som redskap och kanske 18x2 repetioner (<-- jobbigare)

 

Musklerna blir segare, "längre" och mer väldefinerade.. Och vem är inte ute efter det nu inför sommaren och allt? ;) 

 

Såå 3 "lättare" veckor på gymmet/hemma för att väcka musklerna till nytt liv.. 

Sedan kör jag en tung vecka, och efter det kan man kombinera detta lite hur man vill.

Några frågor på det? 

 

 

 <-- dips vettö ;) 

 

Hur som helst, min träning för dagen: 

  • 17min cardio på gymmet (Knäet höll ungefär 1-min på löpbandet) så fick bli lite gott&blandat i konditionsväg..
  • Armhävningar på boll, en favorit.. 15 x 4..
  • 220 situps, mest snea.. De sneda situpsen är viktigast om man vill ha en tight mage. Det är de som liksom "bildar" korsetten ihop med korsryggen och gör att magen inte bular sig nertill ;) 
  • Promenad: 20min 

 

 

 

 

Ps. Tack för vänliga ord då&då, här&där.. 

Jag blir så glad, och motiverad.. För var kommentar så känner jag bara:

"- De e de här jag ska pyssla med, mitt liv" 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0