Bakad potatis med kyckling-curryröra, varma chips & sallad!



Så gjorde jag: (och allt för att få mig tillbaka till Idrebacken o "Vildsvinsresturangen" där vi avnjöt en typ likadan måltid" mums!

"Bakad potatis i ugn med kyckling-curryröra, varma lantchips & sallad"

Det du ska inneha:

Stora bakpotatisar
Färdig kyckling-curryröra eller gör egen
Gourmet el. bistrosallad. Finns färdig i påse.
Lantchips - originale ;)
En ugn
Tålamod att vänta på att potatisarna ska bli klara

Så gör du dårå:

Sätt ugnen på cirkus 200-225 grader.
Gör ett "kryss" på potatisarna.
In me potäterna direkt på gallret (ej i folie då blir potatisen svampig o dan).
De ska vara i ugnen ca 40-50 min beroende på storlek, känn med sticka.
Häv upp potäterna på tallrik o gör krysset på potatisarna större o häv i röran.
Sallad vid sidan av. Samt chipsen som ca 10min innan potatisarna e klara lägger i foliepaket
o in med i ugnen..
Serveras med passande dryck o njut!


Mumsigt som attan!


Kommentarer
Postat av: sandr

haha vildsvinsrestuarangen! haha vilmarksnästet heter de ju ;)

2008-09-20 @ 14:56:35
Postat av: Madelimads

men sheet vilken bra bild ja tog :)

2008-09-20 @ 19:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0