Min kagge o jag!

Idag höll jag på att dö... av uppspänd mage.. säger man så?

Men vi tar de från början.. dagen började med att ja glömde "mitt" eller e de mitt? de e typ lila, aldrig sett de förr.. säkert någon som glömt de här (A) hursomhelst.. detta paraply har legat o väntat på sämre vädertider i min väska exakt varenda dag sedan jag började mitt jobb den 1-sept.. 

Inte en endaste dag har jag behövt använda det..Vad händer då idag mina kära vänner? Idag när ja hoppade av bussen vid djursjukhuset o de spöregnar som fan.. finns de då något paraflax när man som mest behöver de?? Näee.. icke.. men ja kan inget än skratta åt det faktiskt =) haha.. tur de.. 

Jag har varit extra glad hela dagen idag.. trots att Lina blir mammaledig nu!! Fyfan va surt.. Vi e så himla lika, o har haft så kul..  men men bara gilla läget.. 

Sen drog jag Marie, Lina o hennes muttir till JUngle thai och käkade buffé på lunchen.. fifan va gott de va..

bara det att min mage svällde som in i helvete lagom till eftermiddagen så jag såg gravidare ut än Lina på jobbet.. 

Inga rutor eller muskler där inte.. Ja trodde ja skulle dö.. ja skojar inte nu..var hemma en sväng nu på kvällen hos morsan och fick kommentarer som:

- "Ta bort den, hihihihi"   - mamma-- när ja visade min ölkagge.. 

-"OJ´!!!!!!!!!!!!!! Du kan va me i en slags utställning" - Alex 11år.. hahaha utställning för miffon då eller? 

-"Då e du gravid!!!!" - mamma.. 

Mm visst platt mage när ja gick till jobbet o sen svällde hela magen upp av en bebis under dagen.. så måste de va.. just de ja..

 

Aa de va ingen vacker syn.. Ni kan fan få bildbevis om ni vill.. är fascinerad över hur en sån kula kunde bli musklig ett par timmar senare.. tack gode gud.. ett liv me kulmage e inget för Maddi.. (inget illa menat om någon nu skulle råka ha de, verkligen inte)

Efter en kombinerad promenad/springtur med Candie blev ja iaf "normal" igen.. 

 

 

 

De va berättelsen om min mage.. nu ska ja släppa in min katt, borsta tanden o sen blire sängen.. 

 

 

 

ps. de va lökens fel.. aldrig mer lök för min del.. (bara vitlöksbröd på Pallas Athena..) hehe

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja det gör jag gärna..va kul :) Ne det spelar ingen roll för mig hihi.

Miss you to.

Pusspusss





2008-11-10 @ 22:58:51
URL: http://sandralovdahl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0