Så blir du av med ditt sötsug!

Såå nu var gymmet avklarat.. tränade med Daniel idag och det blev axlar, korsrygg samt 30 minuters kondition..
Nyss käkat omelett med champinjoner, skinka o tomat.. Riktigt gött..

Ska strax dra till jobbet.. inte jobbat på en och en halv månad ju.. men nu är det alltså dags..
Kommer väl bli jättefint väder bara för ja börjar jobba nu..


Sötsug!!

Många frågar mig hur de ska bli av med sitt sötsug och är helt bestämda om att de absolut inte kan bli det..
Men kan jag, en godisgris som både kunde smälla i mig en 200gr marabou och glass varje dag för några år sedan såå kan vem fan som helst.. jag skämtar inte.. 
Jag bara bestämde mig för att jag bara ska äta godis o sånt på lördagar.. Och då blir det extra motiverande, eftersom att man hela veckan är extra nyttig, men vet att man får käka onyttigt på helgen..  Klart de kan bli någong dag i veckan me man fikar eller nåt man ska inte bli helt besatt men jag lovar att man mår mycket bättre av att inte äta massa extra socker varje dag.
Förut kunde jag vara jättetrött på eftermiddagen pga allt socker ja stoppade i mig.. Men nu är jag oftast jättepigg och största fördelen blir typ aldrig sjuk, kan inte komma ihåg senast.. Och kosten spelar faktiskt roll där.. Och motionen förstås..
Ibland har jag till och med flera månaders uppehåll då jag inte käkar godis för man blir helt enkelt inte sugen så ofta.. Svårt att tänka sig, jag vet. men så är det..

Några småtips är iaf:

- Äta regenbundet, då får man inte dem där sugen mellan måltiderna som oftast kommer..
Ät frukost, mellanmål (frukt), lunch (mellanmål), middag o nåt på kvällen.. du håller energinivåerna alldeles lagom och får inte de så kallade blodsockerfallen då man känner sig jättetrött osv..

- Ju mindre socker du äter, desto mindre sugen blir du..

- Tänk inte "nu åt jag en kaka nu kan jag likaväl äta en godispåse.. och chips.. och glass osvosv ;)



Något speciellt jag ska skriva om? Jag tror inte jag är någon expert,  men ja skriver om det jag lärt mig och kan nog ta reda på det mesta med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0