en sovmorgon, två ägg.... å lite sprutor

en sovmorgon, två ägg, lite youghurt, två knäckebröd, en kopp mumbs-bumbste, o ett stooort glas vatten senare..
lite telefonsamtal me men sen e jag här.. å pigg e ja me..

ringde nyss te tandläkaren (sånt som man aldrig tar tag i men som ja var tvungen) måste ha en ny skena eftersom ja biter sönder mina tänder på natten typ. men denna har blitt så sliten så när ja vaknr känns de fortfarande som om ja har slitit sönder en ångvält med mina tänder föfän..
tänkte att om ja tar ut en sån skena nu så kan ja ju ringa å boka en tid innan nästa års slut ;) får betala sen ju.. å den kostar strax under 2000.. de e inte lite de..  man måste ju utnyttja systemet till max som ja å Miriam alltid levt efter..
hur som helst så hade de visst redan bokat en tid till mig.. 16-januari.. samma dag som de stora historieprovet :I och en dag innan min ankomst till jorden för 19-år sedan.. 

å nu (se för en halv minut sen) har ja även en bokad tid för spruta, hepatit A.. på tisdag kl tjugo över två.. påminnelser for life.. 
ska ta påfyllnadsvaccinationet.. de första tog vi innan marocko.. så efter denna ska ja klara mig i en sisådär tjugo år framöver från gulsot..  hepatit låter ju som en könssjukdom..

jaja.. tycker bara ja e duktig som tar tag i nåt för en gångs skull på direkten..
NU ska ja plugga..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0