"Working nine to five, everyyyy day!" (snarare 7-18)

Sådär ja nu hann man knappa in lite här..

Haft fullt upp i veckan med begravning av Hanna i onsdags.. vår lilla Hanna..  Jag som sj tänkte ja skulle försöka inte gråta (för mkt.. ) grät ohinrat hela begravningen igenom.. det var fint iaf.. och mitt i allt det sorgsna utropar en man, som dessutom ler och berättar en liten "saga" som låter lycklig o han berättar den så glatt.. då log jag till och med.. cred till han.. efter det åt vi lite och pratade med de närmaste släktingarna.. 

Det tog i hjärtat när May (min älskade gammelfarmor) skulle berätta om sin syster och deras upptåg, och när hon skulle läsa hennes favoritdikt men inte klarade det helt för hon blev för rörd.. jag börjar gråta nu när jag tänker på det.. alla grät... 

(Hanna är min Mays syster och hon blev hela 99-år, riktiga pantertanter i släkten :)) 

 

Veckan har annars bestått utav:

OMINVENTERING.. .. som jag för övrigt satt och fifflade med till 18:00 igår.. 

Knappade in 3000 artiklar och summan av de.. mina fingrar idag ni vet.. 

Ringde till bossen strax efter sex och sa att nu måste vi fira..vi klarade de......

Vid halv sju hade vi julbord med jobbet på Tabergs hotell.. ja e så ledsen ja missade ta med mig kameran.. har aldrig sett något så mysigt ställe i mitt liv.. helt i mitt stuk.. typ tänk mitt gammeldagsstuk i köket.. såå.. fast ännu mer o juligt.. ja dör.. 

Idag ska jag pyssla här hemma.. ni får väl se senare.. får fixa bildbevis! 

 

Chefen ville supa en under bordet: "-Ska du ha en till? Ska du ha en till? " 

Annars va de rätt lugn tillställning och vi drog hem vid halv tolv tiden.. med buss.. en busschaufför ja hade när ja var litenliten.. o de minns han.. de minns verkligen inte jag.. 

(Ja ja vet vad du tänker Miriam.. pannkakan..) 

 

Nu ska jag iaf be Daniel vi åker fram o handlar lite grejor, sen ska jag till gymmet o biffa bort alla köttbullar o bärs.. Ja älskar hemmagjorda köttbullar.. efter det ska jag fiffla här hemma + slå in alla paket o skriva klart alla julkort osv..

en riktig mysdag.. men de känns ändå som något fattas... hmm.. en lucia eller tärna skulle också duga..

och eftersom ja inte hann lussa för daniel på morgonen, så får de bli ikväll.. får skaffa mig en bra (läs: sexig) outfit tills dess.. OOOps!

 

På återseende...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0