E du fetträdd?

- Fyra av tio kvinnor använder hela tiden någon form av "modern diet" ect för att gå ner i vikt..

- Nästan alla av dessa kvinnor har orimliga mål - dvs vill gå ner så mycket att det knappt går att leva och fungera som en normal människa..

- Många går på olika former av behandlingar/metoder utan kirurgiskt ingrepp..
Ex dem lindar in en i olika grejor och lager som ska driva ut fett.. det som händer är att vätska går ur kroppen..
MEN vätskan kommer tillbaka lika fort igen..

- 26 miljoner i månaden spenderas på bantningsgrejor I MÅNADEN(!!!!!!!) i Sverige

- Nutrilett ska hjälpa en att tappa fem kg i vikt som en "kick-start" inför en viktminskning..
Det som händer är att man gå ner i vikt om man ersätter måltider.. För en portion innehåller så pass lite kalorier...
När man sedan tröttnar på den, eller börjar äta vanligt igen.. Går man lätt upp de kg man tappat igen - OCH OFTAST ETT PAR TILL!!! + (eller minus om man vill säga så) en tom plånbok!!! Ingen blir väl mätt på att käka 100kalorier nutrilett ist för 400-500kalorier riktig mat som man helst ska äta på en måltid..






Varför kan inte folk fatta att man måste träna och äta normalt eller nyttigt? - då kommer de av sig självt..
Ja ska inte säga nåt själv ja har varit minst lika dum jag förut.. man fattar ju hur jefla trög man varit..

Kalorier in - kalorier ut.. Tränar man hårt en dag = ät mer.. Tränar man mindre en annan dag = ät mindre!


Sen förespråkar jag fett!!!
Fettvett ;) man blir pigg = mkt energi.. använder man den energin väl blir de riktigt bra..
För några år sedan när jag började gymmade var ja fetträdd och moder min fick absolut INTE laga något med mycket fett i.. Eller hur morsan? Ne då får man inga träningsresultat.. trodde jag.. Men de hände ju aldrig nåt med kroppen.. inga magmuskler.. eller några andra synliga muskler för den delen..
Nu äter ja fett, mackor o allt vad en fetträdd aldrig skulle äta... äter till ja blir mätt.. Och jag har gått ner både i fettprocent och ökat i muskelmassa samt håller vikten som fan.. (inte utan mina magmuskler inte ;))

ja kommer ihåg hur jefla trött ja var hela tiden när man knappt åt nåt o tränade hårt ändå..
man orkade ju inte ta ut sig på träningspassen o man återhämtade sig dåligt.. blev lätt sjuk osvosv..


Fett is the shit helt enkelt ;)

Åhh ja känner ja kan babbla på om sånt här hur länge o långt som helst..
Ja känner att de e mitt kall här i livet att pyssla me kost o hälsa o träning ;)
Men ja ska inte tråka ut er mer idag.. får fortsätta me mitt paddel o babbel en annan gång..(imon säkert ;))

(Ja kollar på nåt program nu på 3:an, "Vi äter oss till döds" därifrån ja tagit den översta faktan..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0