Plockat Vacciunium myrtillus








Jag äter gröt varje dag till frulle typ alltid förutom på sommaren..
Och då är det inte dumt att ha frysta bär på.. särskilt gott om man plockat dem sj under sommaren :)
Så nu tänkte jag ge mig ut i skogarna ett par dagar och samla på mig lite bär..

Sjukt avslappnande att strosa runt i skogen och leta efter Vaccinium myrtillus eller blåbär som det heter på icke vetenskapligt vis..



Wikipediafakta om blåbär:

Blåbär innehåller antioxidanter, bland annat 5 mg askorbinsyra per 100 g (rekommenderat dagsbehov 75-100 mg)[2] och lutein, som anses vara bra för synen. Blåbäret kan eventuellt stärka kroppspulsådern, behandla diarré och är på andra sätt bra för magen. Bäret anses också vara bra för minnet och kan möjligen förhindra demenssjukdomar. En del anser också att blåbär kan förbättra mörkerseendet och reglera blodsockret hos de med diabetes.




Dagens träning:

30 min förbränning på gymmet
(15min hiit på crosstrainer, 15min gång på löpbandet)

100 situps

Får bli en pw ikväll med..




Kommentarer
Postat av: Anonym

Blåbär är så sjukt gott! Önskar de fanns en skog nära mig där ja bor, så ja kunde plocka jag också..

2010-07-27 @ 19:46:07
Postat av: miriam

åh gröt o lite bär är jätte gott! ska äta de till frukost imon!

2010-07-28 @ 18:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0