Hur får du motivation att träna så mkt? Så får jag min motivation!

Fick en fråga idag av en söt liten Julia:

"- Hur får du motivation att träna så mkt?"

Och det är så svårt att svara på.. jag tröttnar aldrig helt enkelt!
Många måste ha mål eller tävlingar för att hålla sig motiverade..
Men jag vill vara sund/se bra ut hela året om.. och det räcker tydligen :)
Det spritter i min kropp de dagar jag har vilodagar/inte är på gymmet.. De dagar jag jobbar och vet att jag ska träna på kvällen blir jag extra glad :)
Tur att man är lättroad ;)

Nämnas ska att för ett par år sedan åt jag inte så nyttigt som nu, jag var trött och fick inte muskler för kroppen fick ju inget att bygga muskler på.. Så då knaprade ja på min fettsnåla/kolhydratfattiga kost och lipade för ja inte blev muskligare..Om jag bara visste..

Men nu med bra mat, träning och vila så förstår man ju hur trögt man tänkte!

Andra motiverande saker för mig är:

Bra musik, helst ett nytt album var vecka i mp3:n

Sköna människor att träna med :) de är ju där och väntar på dig så jalla! Tack för att ni finns Fanny & Isa ;)

Roliga träningsformer, varva gymmet med springturer, inlines, promenader osv

Olika rundor inte samma gång på gång

Att jag vet att jag har "ätardag" på lördagar, godis/sött finns inte i min värld på vardagar, ytterst sällan jag blir sugen.. ge det 10 dagar utan sötsaker sen är kroppen inställd på den nya vanan.. Jag lovar att när lördagen sedan kommer så kommer du inte vara sugen, ibland köper jag mitt "lördagsgodis" fast jag skulle klara mig utan det, bara för att :) (äter alltid upp allt ändå ;))

Jag skriver upp hur min vecka ska se ut träningsmässigt på min telefon, i utkast..
Exempelvis denna veckan ser mitt schema ut såhär:

Mån: Powerwalk, gymmet axlar, mage, rehab
Tis: Powerwalk, rehab
Ons: Ben på gymmet, mage, promenad
Tors: Tricpes/Biceps, 15min Hit
Fre: Springa
Lörd: Rygg, rehabträning, mage, hit 15min
Söndag: vila


Efter var dag jag tränat "suddar" jag ut det.. Inte så kul gå in i mob behöva ha kvar något ;)

Läser fitnessmagazine, dyr tidning men det står bra tips, recept, träningsprogram osv..



Tar kort och se hur man kan förändras, man behöver inte jämföra sig med Jessica Alba eller Eva Mendez ;)


  <-- Turkiet med Sandra 09
Vad gjorde jag för den magen? Tränade mer kondition!

Så nu trappar jag upp konditionen och hoppas på samma mage!


Såå till den stora frågan, någon som vågar skriva en liten kommentar av alla mina idag ca 28 läsare, av vad som motiverar er? ;)





Kommentarer
Postat av: sandra

sådär nu bloggen fixad igen

jag får iaf inspiration av DIG att träna!

2010-04-27 @ 22:31:50
URL: http://sandralovdahl.blogg.se/
Postat av: Mr Högrev

Har lyft skrot i 6 år, samma gym hela tiden.

Det blir lite av ett andra hem, gymmet med alla polare som har exakt samma intresse som en själv, sen är det ju klart trevligare att se sig själv i speglen efter ett bra pass.

Gymmare e klart grymmare...

2010-04-28 @ 08:20:19
Postat av: Anonym

Att träna gör mig glad, känner mig snygg efteråt och bra musik kan verkligen trigga igång på det mest underbara sätt... till och med så att man ryser ibland i slutet av passet

2010-04-28 @ 08:54:59
Postat av: Maddi

Tack Sandra :) vad snäll du är!



Haha Mr Högrev håller med dig om allt :)



Anonymus jag är likadan.. känner man sig lite dassig&grå så hjälper ett gympass!!!

2010-04-28 @ 09:00:06
URL: http://mlovdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0