Maddis nyttiga(re) lasange!

Gjorde jag igår: MUMS säger jag bara..

Jag använde:

  • Fullkornslasange plattor..  9 st.. (mängd beroende på hur stor form du har)
  • Nötfärs 500 gr
  • 1 burk krossade tomater
  • Morötter
  • 1  gul lök
  • Röd paprika
  • 500gr lättkesella
  • 500gr keso  ( de två sistnämnda ersätter ostsåsen man annars har i lasange)


Jag:

  • Satte ugnen på 225 grader,
  • Brynde lök och stekte färsen.. kryddade med tacoskrydda för att få en lite piffigare smak ;)
  • Blandade lättkesellan med keson och lite kryddor efter smak i..
  • I formen jag hade la jag först ett lager med kesoröran
  • Sedan lasangeplattor och ett lager med köttfärs och rivna morötter
  • Mer lasangeplattor och ett lager med hackad paprika
  • Ännu mer lasangeplattor och till sist resten utav kesoröran..
  • Skjuts in i ugnen cirkus 30min..
  • Serverades med en fräsch grönsallad med rödvinsvingrette och lite goa kryddor samt mjölk :)


GOTT!!


Kommentarer
Postat av: Isa

åh, jag vill smaka nu!!!

2009-03-24 @ 00:26:25
URL: http://isabelleemilsson.blogg.se/
Postat av: Madde

Lovar och bjuda på de när du kommer hem ;)



2009-03-25 @ 07:07:02
URL: http://mlovdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0