Maddis lasange!

  • Idag är ännu en såndär dag på jobbet då jag suttit 20min PÅ HELA DAGEN!
    Går på högvarv hela dagen o sen plums ner i soffan.. nicenice..
    men innan ja fick äran o sätta mig ner i soffan har jag:

Inhandlat alkohol på systemet i jkpg, varpå kassörskan börjar  tjata  "-Du har väl ett leg me va?" me jävligt bitchig attityd innan ja ens fått upp mina små stackars drickor..  Då sa ja: - "Ja ja vet att ja ser ut som 14, men lugna dig för helvete.. Eller ja kunde sagt så men ja sa (med att inte förglömma lite bitchig attityd: - "JAA; ja ska bara få upp allt först.. "       



Handlat på willys - storhandlat.. kolla :





Kl hann bli 19:30 innan jag kom hem, då vare snabba ryck..
In med alla kassarna.. på med träningskläder.. drog till gymmet.. trött och förjävlig o allmänt yr..

Men efter armhävningar på pilatesboll (skitkul, bollen har man under fötterna, tar även på rumpan o magen.. :))
Ännu en bicepsövning alá 4 set
10min crosstrainer
15min cykling
Stretch for life!
Så blev jag en människa igen..

Drog till Ica o köpte mjölk..

Hem o började packa in grejor och laga denna asgoda lasange:




Lasange alá Madde..
Fullkornsplattor
Nötfärs 10% fett
Färska champinjoner
Röd paprika
Massvis med keso
Matlagningsgrädde..
Kryddning : efter eget tycke och smak..

Så gjorde jag:
Började med att steka nötfärsen.. kryddade med en halv påse tacomix, lite bbqkrydda, salt, svartpeppar..

Sedan ett lager med fullkornslasangeplattor i formen
På med halva nötfärsen och röd paprika
Sedan ett lager med plattor
Efter det sista nötfärsen och champinjonerna, häv över all keso och ös på med bbq-krydda sedan "ringlade" jag matlagningsgrädde över formen..
Skjuts in i ugnen i cirkus 20-30min..

Nice ;)

Nu ska ja unna mig lite sovtimmar innan veckans sista arbetsdag *puh*!
Ska bli så mysigt få va hemma o pyssla lite o partaja o äta o träna såklart, nu när de e långledigt och allt. :)


Kommentarer
Postat av: Fi

Ja gör det.. KÖRV elle Hambörjare... =).. Det brukar fatiskt vara lite trevligt på bilmässan. Igår tränade jag faktiskt triceps + rygg+mage... + ett 30 min`s spinningpass.. Det måste väl varit ett bra upplägg?

Hoppas du får en trevlig påsk, med massa goa påskägg från hemlige haren.. =) see you

2009-04-09 @ 09:40:00
URL: http://mrsfi.blogspot.com
Postat av: Madde

Triceps rygg + mage + spinning lät ju riktigt bra :) va kul du kommit igång me träningen nu igen då.. inte fått något påskägg :( men en påskpåse iaf ;) å nu tvingar ja Daniel göra frulle te mig som lite kompensation.. hehe..

du fått nått ägg? =)

Blire partaj ikväll eller?

Trevlig påsk!!!

2009-04-11 @ 09:11:17
URL: http://mlovdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0