Dagens händelser o lite bilder o sådär..

Dagens humör: Bra, uppe i varv hela dagen jobba-jobba-jooobba!

Dagens lunchpromenad: avverkade en bra bit av munksjön :)

Dagens lunch: den något udda blandningen av lite kokta morätter, sönderkokt matvete och en burk tonfisk - eller så udda kanske de inte va? asagött iaf :) 

Dagens braiga: Hann med bussen :) fick två komplimanger :) av en man i affären.. 

O en full man på bussen hehe.. lite pinsamt helt smockat me folk så skriker han rakt ut: 

-  OHH HERREGUD VILKEN VACKER KVINNA, SKA DU STÅÅÅ UPP???? NÄ DE FÅR DU INTE!!!!!

Kändes bra för mitt ego att få två snälla kommentarer bara sådär av främlingar.. särskilt efter min kväll igår där Daniel konstaterade att andra drabbas av 40-50 årskriser.. men ja börjar få en 20årskris.. de e sant! Ja lovar!!

"-Har ja rynkor??" "-Faaan ser ja gammal ut eller?" "Ja vill också gå i skolan"  "e ja fet?" osvosvosv.. ja kere tider, va ska man ta sig till ;)

 

Dagens träff:Träffade Malin H på bussen :) trevligt, längesedan.. hon drar till Thailand på lörda o ska bli dykinstruktör.. avis? who? me??

- Dagens snälla mamma: Stickar en ny väldigt grön ,väääääldigt lååååång halsduk till mig - som jag kan gosa in mig i när kylan snart är ett faktum dygnet runt.. 

-Dagens middag.. ja va ska vi kalla den? Fisk-alá-Madde typ? ;) Isabelle? va säger du? hehe

Smör i en wokpanna, i med en lax hacka sönder, crabsticks ca 4st hacka sönder dem med.. (eller a gör dem till mindre kubiker :)) sedan lite svartpeppar o lite dillkrydda på de.. matlagningsgrädde efter eget tycke o smak.. serveras med broccoli, matvete o vatten? Fyfan va gott :) räcker dessutom till två portioner.. perfa ju.. 

 

Kvällssyssla: Gosemorgonrocken PÅ, choklad&grädde te slurpas, Morris myser, bonde söker (för fullt), efterlyst, insider.. 

 

Nu?: Typ sova o slappa i sängen, vänta på min man ska komma o gosa.. 

 

 

Oj - här dansar ja fin dans en bakissöndag vid halloweentiderna- för sandra :) sådär på morgonkvisten..  och ett begynnande hål på mina favostrumpebraller :( dem e så jefla varma - hur kallt det än är ute.. 

 

Här e min relativt nya tröja - asagosig - slapp å göö.. me like!!!! ett kap för dryga hundralappen minsann..

 

ja lagade mat i helgen mm mm mmm.. 

kycklingcurrygryta med matlagningsgrädde (A) grönsaker, klyftpotatis.. mums!

 

Min nya gosiga morgonrock :D älskar... den..

 

Min kärlek Mr. Morris.. som just för tillfället håller på att riva köket...

 

adjö :D

 

 

 


Kommentarer
Postat av: miriam

nej nej nej..http://www.pause.se/wp-content/uploads/2008/11/katean2.jpg syns inte så bra men hoppas du fattar

2008-11-20 @ 17:00:17
URL: http://miriamsdamrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0